Strona www nie wystarczy, by zdobywać klientów przez Internet

Jeśli nie ma Cię w Google - nie istniejesz. Zapewne słyszałeś już to powiedzenie. Niestety, nie sprawdza się ono w biznesie. Ta popularna maksyma w wersji dla przedsiębiorców brzmi nieco inaczej.

Jeszcze kilkanaście lat temu wystarczyło być w Internecie. Firmy, które zainwestowały w stworzenie strony www, dumnie eksponowały swój adres na wizytówkach, ulotkach i wszystkich możliwych nośnikach. Patrzcie, jacy jesteśmy innowacyjni! – z dumną obwieszczali światu i konkurencji właściciele „internetowych” firm.

Współcześnie strona www to oczywistość dla każdej firmy. Swoją witrynę ma zarówno wielka korporacja zajmująca pół wieżowca w centrum miasta, jak i Pani Jadzia, sprzedająca obrusy koronkowe własnej roboty. Stron jest tak wiele, że szansa iż klienci trafią na Twoją samoistnie, po prostu „surfując pod sieci” (ktoś jeszcze używa tego zwrotu?), są niemal równe zeru.

Nie ma Cię na pierwszej stronie w Google – nie istniejesz

Dlaczego? Dla przykładu załóżmy, że jesteś deweloperem i budujesz osiedle w Katowicach. Jakie zapytania może skierować do Google Twój potencjalny klient? Spójrzmy na wyniki wyszukiwania dla kilku fraz:

  • „Nowe osiedle na śląsku” zwraca… 8 milionów wyników,
  • „Nowe mieszkanie Katowice” – 19,8 milionów odpowiedzi,
  • „Nowe mieszkanie Katowice na sprzedaż” – 24 miliony znalezionych stron.

Osoby z innych części Polski zapewniam, nie ma tylu mieszkań w Katowicach. Ba, w całej Polsce wg danych GUS jest zaledwie ok. 14 milionów mieszkań. W Katowicach lokale można kupić w kilku, może kilkunastu budowanych osiedlach. Jeśli jesteś deweloperem i chcesz sprzedawać mieszkania, musisz upewnić się, że klienci mogą znaleźć Twoją ofertę. Ta zasada sprawdza się w dowolnej branży. Nie ma znaczenia, czy Twoja witryna będzie w Google na stronie nr 3, 50, czy 1,000,000. Zainteresowani kupnem ograniczą się do ofert, które znajdą na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jeśli Twojej firmy tam nie będzie – dla klientów możesz równie dobrze nie istnieć.

Jak dostać się na pierwszą stronę w Google?

Sposobów na zdobycie uwagi klientów jest co najmniej klika. Jedne wymagają czasu, pracy i cierpliwości. Inne przynoszą zaś natychmiastowy skutek. Wśród tych pierwszych warto wymienić pozycjonowanie, SEO, content marketing, a także marketing szeptany. Jeśli jednak zależy nam na szybkich efektach, warto zainwestować w kampanię Google Ads (AdWords), sieć reklamową, kampanie produktowe, oraz wspomagająco w remarketing.

Która ścieżka będzie najlepsza dla Twojej firmy? Wszystko zależy od Twoich potrzeb i bieżącej sytuacji. By ułatwić Ci wybór, rozważymy 3 popularne scenariusze.

1. Reklama dla nowej firmy

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z własnym biznesem, bądź startujesz z nową działalnością, Twoje potrzeby są najbardziej uniwersalne. Z jednej strony, by w ogóle funkcjonować, potrzebujesz klientów tu i teraz. Z drugiej – musisz zapewnić płynność finansową swojego przedsięwzięcia, co oznacza stały napływ zamówień. Potrzebujesz więc szybkich efektów, ale też długoterminowej strategii reklamowej. W takiej sytuacji zdecyduj się na reklamę hybrydową.  Uruchom zarówno kampanie Google Ads (AdWords), by szybko pozyskać klientów. Zainwestuj też w pozycjonowanie, by za kilka, kilkanaście miesięcy obsługiwać zapytania od osób, które trafią do Ciebie z bezpłatnych wyników wyszukiwania. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na przetrwanie pierwszego, trudnego okresu i budujesz jednocześnie swoją pozycję w Google, która przełoży się na stały napływ zleceń w przyszłości.

Jednak co w przypadku, gdy możesz zainwestować tylko w jedną formę reklamy? W takiej sytuacji będzie Ci łatwiej, jeśli postawisz na kampanię Google Ads (AdWords). Jeśli dysponujesz ograniczonymi środkami, rozsądnie będzie skupić się na pozyskaniu stałych klientów i zbudować przychód, który w przyszłości pozwoli na bardziej kompleksowe działania reklamowe.

Potrzebujesz skutecznej reklamy w Google?

2. Co zrobić, gdy brakuje klientów?

W każdej firmie zdarzają się lepsze i gorsze okresy. Dla każdego przedsiębiorcy oznaczają one również co innego. Gdy dla jednych gorszy czas to po prostu wolniejszy rozwój, dla innych słabszy okres będzie oznaczał wymierne straty finansowe. Bez względu na to, do której grupy należy Twoja firma, potrzebujesz szybkiego rozwiązania problemu. Musisz zdobyć nowych klientów tu i teraz. A jak już wiemy z poprzednich paragrafów, szansę na efekty bez zbędnego czekania daje kampania Google Ads (AdWords). Postaw więc na kampanię linków sponsorowanych.

I chociaż to dla Ciebie trudny moment, nie oszczędzaj na budżecie reklamowym. Jeśli będzie za niski, reklama nie przyniesie spodziewanych rezultatów, a Ty jedynie stracisz pieniądze.  Zatrudnij agencję, w której pracują Certyfikowani Specjaliści Google Ads – np. nas 😉. Specjaliści z certyfikatem to osoby, których kompetencje w zakresie reklamy zostały potwierdzone bezpośrednio przez Google. Masz więc gwarancję, że Twoja reklama prowadzona będzie profesjonalnie. Nie tnij kosztów, próbując robić reklamę w Google samodzielnie. Jeśli się na tym nie znasz, prawdopodobnie popełnisz wszystkie błędy nowicjusza i zapłacisz za nie własną gotówką. Uważaj też na automatyczne systemy reklamy, takie jak AdWords Express – ich głównym celem jest „wyklikanie” Twojego budżetu reklamowego, niekoniecznie zaś zdobycie wartościowych klientów.

3. Po co w ogóle inwestować w reklamę?

Mało kto myśli o reklamie, gdy wszystko dobrze się układa. Gdy firma działa stabilnie, rozwija się, a na brak zleceń nie można narzekać, wydatek na reklamę wydaje się zupełnie zbędny. Nie naprawia się przecież czegoś, co dobrze działa, prawda?

Warto jednak zadbać o to, by czas prosperity trwał jak najdłużej, możliwie nieprzerwanie. W komfortowej sytuacji, gdy klientów masz pod dostatkiem, możesz odpuścić sobie płatną promocję w Google. Skup się na budowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, która długofalowo może zapewnić stały napływ klientów. Jeśli możesz poczekać kilka miesięcy na odczuwalne rezultaty działań reklamowych, wybierz pozycjonowanie i działania SEO. Dzięki temu zyskasz nowych klientów z bezpłatnych wyników wyszukiwania. A jeśli dotrzesz na sam szczyt konkurencyjnych fraz, być może już nie będziesz musiał się martwić o napływ zamówień w przyszłości.

Ile kosztuje reklama w Google?

Teraz, gdy wiesz już kiedy warto zdecydować się na reklamę w Google i jaką jej formę wybrać, zastanawiasz się pewnie ile to wszystko kosztuje. Odpowiedź na to pytanie na pewno już słyszałeś. Brzmi ona: To zależy. Na cenę kampanii i wysokość budżetu reklamowego wpływa wiele czynników: Twoja branża, oferta, konkurencja, strona internetowa, cele biznesowe…

Zmiennych jest zbyt dużo, by podać uniwersalną cenę, która pozwoli osiągnąć pożądane efekty w każdym przypadku. Możemy jedynie wspomnieć, że w MierzWyzej.pl prowadzimy kampanie Google Ads (AdWords) z budżetem od 500 zł netto i pozycjonujemy od 790 zł netto. Zawsze tworzymy indywidualne wyceny, by najlepiej dostosować ofertę do potrzeb naszych klientów. Dlatego jeśli potrzebujesz marketingu – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie wycenę i doradzimy najlepsze rozwiązania.

Nie rób wszystkiego samodzielnie. Zasługujesz na pomoc ekspertów!

Szanowny Użytkowniku! Cenimy Twoją prywatność. Dlatego chcemy prosić Cię o zgodę na wykorzystanie plików cookies (tzw. ciasteczek), zgodnie z naszą Polityką Prywatności. Dzięki temu, będziemy mogli doskonalić naszą ofertę i świadczyć Ci lepsze usługi marketingowe. Swoją zgodę możesz zmienić w dowolnej chwili w naszym Centrum Prywatności.

Centrum Prywatności